Ramen

      Ramen - niby zupa, ale jak patrzę na ilość składników na moim talerzu, to zaczynam się zastanawiać czy aby na pewno?  Jak zwał tak zwał, ważne że smakuje i  apetycznie wygląda. Zupka powstała z myślą o urozmaiceniu mojej codziennej kuchni. Aktualnie uskuteczniam zupo-manię, więc powoli te nasze polskie zupki zaczynają wychodzić mi bokiem :). Ramen to dla mnie taki japoński rosołek, ale z większą ilością dodatków niż u nas. Podstawa tej zupy to odpowiedni wywar, którego gotowanie aż tak bardzo nie rożni się od naszego rosołu, który by był dobry musi dosyć długo się gotować.
Ps. Wiem że co niektóre telewizyjne sławy "zjadłyby" mnie za użycie w kuchni gotowego boczku, ale smak był tego warty 😋

Ramen
Składniki na 4 porcje:

1 kg. mięsa ( u mnie było to mięso wołowe z kością + indyk)
Kawałek gotowanego boczku (30 dag)
1 cebula
3 marchewki
1 pietruszka
1-2 łodygi selera naciowego lub kawałek selera w korzeniu
4 ząbki czosnku
1 kapusta  pak choi
1 opakowanie makaronu Chow Mein
1 opakowanie grzybów shitake
1 limonka
kilka ziarenek pieprzu
6 łyżek sosu sojowego jasnego
3 łyżki sosu rybnego
opakowanie kiełków fasoli mung
Kawałek imbiru
gruby szczypior
wodorosty Nori do sushi

Sposób przygotowania:

        Mięso myjemy, zalewamy zimna wodą. Po zagotowaniu wody usuwamy szumowiny. Dodajemy w całości oczyszczone warzywa: marchewkę, seler, pietruszkę, seler naciowy, czosnek w łupinkach oraz obrany imbir oraz połowę liści kapusty.  Doprawiamy sosem sojowym, rybnym, dodajemy pieprz. Gotujemy na wolnym ogniu około 4 godzin.
           Grzyby shitake zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na około 2 godziny, do czasu aż będa miękkie. Na jedna porcje 2-3 szt. Kroimy w paseczki.

Kiełki fasoli mung blanszujemy we wrzątku - 3 minuty.

Boczek pieczemy w piekarniku do zarumienienia, kroimy w plasterki.

Jajka gotujemy około 7 minut- tak by żółtko było nie do końca ścięte.

Kroimy szczypiorek  i pozostałe liście kapusty.

Nori dzielimy na mniejsze kawałki.

Makaron gotujemy wg. przepisu na opakowaniu.

Mięso z rosołu dzielimy na kawałki.

Na talerzy wykładamy ugotowany makaron, dodajemy pozostałe składniki, zalewamy rosołem, dodajemy kilka kropel soku z limonki i całość posypujemy szczypiorkiem.


Smacznego :)




Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebooku

Łączna liczba wyświetleń