Lody z Mango z mlekiem kokosowym

     W tym roku mam jakąś fazę na robienie lodów. Podoba mi się to, że smak domowych lodów jest o wiele bardziej intensywny niż tych ze sklepu. A praca włożona w ich przygotowanie nie jest znowu jakaś specjalnie duża. Dziś robiłam lody z mango, a już kolejne chodzą mi po głowie. Lody z mango bardzo przypominają swoim smakiem mój ulubiony koktajl Mango Lassi, a to dlatego, że tu również jest dodatek mleka kokosowego. Jeśli go nie dodamy wyjdą nam pyszne sorbety. Ale jeśli chcemy by lody były bardziej kremowe mleko kokosowe będzie świetnym dodatkiem.


Lody z mango z mlekiem kokosowym

Składniki:

2-3 szt dojrzałego mango
pół szklanki mleka kokosowego
2 łyżki cukru pudru lum miodu opcjonalnie)

Sposób wykonania:

Mango obieramy ze skórki i kroimy w dosyć drobną kostkę (nasz blender łatwiej da sobie rade z rozdrobnieniem) wkładamy do zamrożenia, najlepiej na całą noc. Zamrożone kostki mango przekładamy do blendera i miksujemy na gładką masę. Jeśli ma to być sorbet to można na tym etapie zakończyć  (ewentualnie dosłodzić).  Sorbet nie wymaga dalszego chłodzenia. Należy go podawać bezpośrednio po blendowaniu. 
Jeśli chcemy otrzymać kremowe lody dodajemy mleko kokosowe, miksujemy wszystko razem, ewentualnie dosładzamy. Przekładamy do pojemnika i chłodzimy ok 1 godziny.

Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebooku

Łączna liczba wyświetleń