Dżem pomarańczowy

        Do wykonania dżemu pomarańczowego przyczyniła się moja chętka na roladę pomarańczową. Zamiast użyć gotowego dżemu, wolałam zrobić swój własny z duża ilością pomarańczowej skórki, cudownie pachnący i bez żadnych substancji zagęszczających. Można go wykorzystać do rożnego rodzaju wypieków, pączków, jako dodatek do naleśników albo do podjadania prosto ze słoika :).

Dżem pomarańczowy
Składniki

  • 4 duże pomarańcze (moje ważyły 1,6 kg)
  • 100 ml wody
  • 900 dag cukru

Sposób wykonania:

        Pomarańcze dokładnie umyłam i sparzyłam  wrzątkiem. Następnie z pomarańczy zdjęłam skórkę i odcięłam z nich białą część i pokroiłam w drobne paseczki. Pomarańcze pozbywamy białej błonki i drobno kroimy. Przekładamy do garna, podlewamy wodą i zasypujemy cukrem, dodajemy pokrojoną skórkę pomarańczową. Całość gotujemy na wolnym ogniu przez kilka godzin. Mi to zajęło około 3,5 godziny. 
Dżemy wychodzi naprawdę pyszny. Zima to najlepsza pora na przygotowanie tego smakołyku.

Dżem pomarańczowy

Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebooku

Łączna liczba wyświetleń