Nalewka czereśniowa

      Pierwszy raz nalewkę czereśniową piłam kilka lat temu. Bardzo mi posmakowała i od tego czasu co roku ją robię. Większość wybiera do jej przygotowania ciemne czereśnie, ja wolę jaśniejsze- poznańskie. Nalewka ma wtedy piękny bursztynowy kolor, przypominający koniak. Jako, że nie jestem amatorem mocnych trunków moja nalewka nie jest zbyt mocna. Jeśli lubicie mocniejsze smaki, proponuję dodatkowo dolać 0,2 l spirytusu. Moja nalewka zrobiona jest wyłącznie na wódce. Nie mam jak zmierzyć jaką ma moc, myślę że porównywalnie do wina.

Nalewka czereśniowa
Składniki:

1,2 kg jasnych czereśni
0,7 l wódki
2 szklanki cukru

Czereśnie myjemy, usuwamy ogonki, usuwamy pestki. Zalewamy wódką i odstawiamy na 2 tygodnie. Po 2 tygodniach do osobnego naczynia zlewamy wódkę, a owoce zasypujemy cukrem i odstawiamy na kolejny tydzień. Przez ten czas cukier powinien się rozpuścić i wyciągnąć z owoców alkohol. Cukier opada na dno, warto więc co jakiś czas delikatnie przemieszać owoce, by cukier łatwiej się rozpuszczał. Po tygodniu zlewamy syrop i łączymy go z alkoholem. Całość odstawiamy na kolejny tydzień. Po tym czasie naszą nalewkę filtrujemy, używając do tego filtru do kawy (proces filtrowania jest dosyć powolny, ale dzięki temu nalewka jest krystaliczna).

Na koniec nie pozostaje już nic innego jak rozlanie nalewki do szklanych butelek i odstawienie na jesień, by cieszyć się jej świetnym smakiem (chyba, że zabraknie nam silnej woli i konsumpcja nastąpi wcześniej 😉)

Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebooku

Łączna liczba wyświetleń