Tostowe naleśniki

      Propozycja na tostowe śniadanko lub kolację w trochę odmienionej wersji. Z kromek chleba tostowego przygotowałam naleśniki nadziewane czekoladą i truskawkami. Ja już tak mam, że jak się coś już kończy to nabieram na  większej ochoty, dlatego właśnie wykorzystałam truskawki. Mogą też być i inne owoce, brzoskwinie, borówki, jagody. Przepis prosty i szybki do wykonania - a takie lubię najbardziej. Opinia mojej córki bezcenna,  kiedy prosi o dokładkę. A to mój największy krytyk kulinarny 😏

Tostowe naleśniki
Składniki:

  • 12 kromek chleba tostowego
  • 2 jajka
  • 1/4 szklanki mleka
  • 2 łyżeczki cukru
  • 2 łyżki masła do smażenia
  • 12 truskawek + kilka do dekoracji
  • 12 łyżeczek nutelli

Sposób przygotowania:

Truskawki myjemy i kroimy na ćwiartki. Jajka roztrzepujemy, dodajemy mleko i cukier. Z każdej kromki chleba należy odkroić skórkę. Poszczególne kromki za pomocą wałka spłaszczamy tak by otrzymać plasterek grubości ok 4 mm, na który kładziemy łyżeczkę nutelli i smarujemy całą powierzchnię kromki. Wzdłuż jednego z boków kładziemy truskawki i zawijamy plasterek w rulon zaczynając od boku z owocami. Każdy rulonik maczamy w masie jajecznej i smażymy na maśle z każdej strony do momentu zarumienienia. Naleśniki wykładamy na talerz, dodajemy owoce i posypujemy cukrem pudrem. 

Smacznego.



Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebooku

Łączna liczba wyświetleń