Tarta z mięsem mielonym

        Lubię praktycznie wszystkie warzywa. Pod różną postacią, surowe i przetworzone. Często wykorzystuję je do obiadów, surówek. Ale jeszcze chętniej jeśli są dodatkiem do mięsa. Bo zdecydowanie jestem mięsożercą.  Pewnie nie tylko ja tak mam, że jeśli jednak danego dnia nie zjem swojej porcji mięsa to potem chodzę głodna. Dlatego też tarta którą zrobiłam jest z dodatkiem mięsa.
I to mi już zdecydowanie pasuje. Połączenie warzyw i dodatkowa wkładka mięsna, a do tego pyszny śmietankowy smak, który powstaje z połączenia masy jajecznej ze śmietaną i sera. Lubię tarty że względu na to, że są łatwe do przygotowania, a dodatki można łączyć na wiele sposobów.  Fajnie się prezentują. Tarty to też świetne danie na "oczyszczenie lodówki"

Tarta z mięsem i cukinią
Składniki na ciasto:
  • 250 g mąki 
  • 2 żółtka
  • 100 g masła
  • łyżka kwaśnej śmietany
  • pół łyżeczki soli
Składniki na farsz:
  • 250 g mięsa mielonego (u mnie wieprzowo - wołowe)
  • 1 nieduża cukinia
  • 1 cebula
  • 200 g śmietanki
  • 135 g serka śmietankowego (u mnie Piątnica)
  • 3 jajka
  • 1 papryczka chili
  • pszczypiorek
  • olej do smażenia
  • pieprz
  • sol
Sposób przygotowania:

Na stolnicę wysypujemy mąkę i sol, Masło siekamy z mąką, do momentu aż otrzymamy male kawałeczki, dodajemy śmietanę oraz żółtka. Szybko zagniatamy, zawijamy w folię i ostawiamy do lodówki na 30 minut.
Cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy na odrobinie oleju, dodajemy mięso, doprawiamy solą i pieprzem, smażymy do momentu, aż zacznie się rumienić. Cukinię kroimy w kostkę, smażymy na łyżce oleju do zrumienieni. Chodzi głównie o to by woda z cukinii odparowała i nie puściła soku podczas pieczenia.
Wyjmujemy ciasto z lodówki i wałkujemy na grubość ok. 5 mm, przekładamy do formy, nakłuwamy widelcem. Od góry ciasto przykrywamy papierem do pieczenia, na który wysypujemy groch do pieczenia. wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 10-15 minut. Po tym czasie usuwamy groch i papier, pieczemy ok 10 minut do lekkiego zarumienienia ciasta. Wyjmujemy tartę, wykładamy przesmażone mięso, które równomiernie rozkładamy na cała powierzchnię tarty, dodajemy cukinię. Całość zalewamy masą którą robimy z wymieszanych składników: jajek, śmietany, serka i szczypiorku. Na wierzchu układamy pokrojone papryczki. Całość ponownie wstawiamy do piekarnika i pieczemy ok. 30 minut.

Smacznego
Tarta z mięsem mielonym


Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebooku

Łączna liczba wyświetleń