Pikantne sushi

    Mocno pikantna wersja mojego ulubionego sushi, ułożonego warstwowo za pomocą okrągłego rantu. Krewetki doprawione sosem Sriracha. Jest to naprawdę pikantny sos, jeśli ktoś nie lubi tak ostrych przypraw lepiej dać połowę porcji, albo trzymać w pobliżu szklankę z wodą. Bardzo lubię w sushi smak specjalnego ryżu - lekko słodkawy, nie ciapowaty jak to czasem jest przy normalnym białym ryżu z torebki. Do tego łosoś lub krewetki, algi.... Po prostu pycha, mogłabym chyba jeść na tony...
Z racji tego, że ta wersja nie wymaga starannego zawijania w algi, nie jest taka czasochłonna. Przygotowanie zajęło mi około 45 minut.

Pikantne sushi
Składniki na 4 porcje:

  • 1 szklanka niegotowanego ryżu do sushi
  • woda (na 1 szklankę ryżu 1-1,25 szkl. wody)
  • 3 łyżki octu ryżowego
  • 2 łyżeczki cukru
  • szczypta soli
  • 1 awokado
  • 1 krótki ogórek
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • sól
  • 20 dag ugotowanych krewetek
  • 1 łyżeczka sosu Sriracha
  • 2 łyżeczki gęstego jogurtu
  • furikake (kolorowy sezam)
  • Chipsy z alg morskich
Sposób przygotowania:

Krewetki gotujemy ok 2 minut. Obieramy z pancerzy, kroimy na kawałki. Mieszamy z sosem Sriracha i jogurtem. Awokado i ogórka obieramy ze skórki, kroimy w kostkę, dodajemy sok z cytryny, sól- mieszamy.  Ryż bardzo dokładnie płuczemy w lodowatej wodzie, czasem nawet kilkanaście razy. Spotkałam się z rożnymi proporcjami gotowania ryżu. Przeważnie jest to w proporcjach na 1 szklankę ryżu- 1 szklanka wody lub 1,25. stosuję się do zaleceń na opakowaniu. Ryż gotowałam 10 minut, a następnie zgasiłam ogień pod garnkiem i  zostawiłam pod przykryciem na 15 minut. W trakcie gotowania, nie zaglądamy do garnka nie mieszamy. Warto wybrać garnek z grubym dnem. Ocet ryżowy mieszam razem z cukrem i delikatnie podgrzewam- nie gotuję. Dodaję do ryżu i delikatnie mieszam drewnianą łyżką. Za pomocą rantu układam warstwy: ryż, ogórek z awokado, krewetki (użyłam rantu o średnicy 8 cm). Układam na talerzu, całość posypuję furikake
i chipsami z alg.

Smacznego

Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebooku

Łączna liczba wyświetleń