Letnia sałatka z czereśniami i Komosą ryżową

     Letnia i delikatna sałatka, którą mogę jeść bez końca. Soczyste owoce doskonale się komponują z orzeźwiającym ogórkiem i miksem sałat. Najbardziej w tej sałatce odpowiadają mi brzoskwinie. Trafiły mi się niebywałe soczyste i słodkie. To głownie one nadały lekkości i aromatu tej sałatce. Również bardzo wyraźnie czuć też smak czereśni. Sałatkę przed podaniem warto odstawić na chwilę by aromaty się wymieszały, a poszczególne składniki puściły sok, który wymiesza się z innymi smakami. Świetnym uzupełnieniem tej sałatki jest komosa ryżowa czyli quinoa, która jest źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, wielu witamin i składników mineralnych. Quinoa również jest bardzo delikatna, jej ilość w żaden sposób nie dominuje nad resztą składników. Ugotowałam ją zgodnie z zaleceniami na opakowaniu. Na początku zalałam gorącą wodą by ja przepłukać i pozbawić goryczki. Ze 100 g wychodzi nam 2 pełne szklanki, można więc użyć połowę opakowania (kupiłam 100 g). Komosę zalewamy bulionem i gotujemy ok. 10 minut, następnie gasimy ogień i ostawiamy na 15 minut pod przykryciem. Do sałatki dodajemy po przestudzeniu.

Letnia sałatka z czereśniami i Komosą ryżową

Składniki:

  • opakowanie mix sałat ze szpinakiem
  • szklanka czereśni
  • 3 brzoskwinie
  • szklanka ugotowanej komosy ryżowej
  • szklanka pomidorków koktajlowych
  • 1 świeży ogórek
  • 5 rzodkiewek
  • świeża bazylia
  • świeży rozmaryn
  • sok z połówki cytryny
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • ocet balsamiczny
  • pieprz
Sposób przygotowania:

    Komosę gotujemy, studzimy. Z czereśni usuwamy pestki. Kroimy je na pół, tak samo pomidorki koktajlowe. Pozostałe: brzoskwinie, rzodkiewki i ogórek- kroimy w cienkie plasterki. Na talerzu układamy mix sałat, dodajemy pozostałe owoce i warzywa oraz zioła. Całość polewamy olejem wymieszanym z sokiem z cytryny i pieprzem oraz octem balsamicznym. 

Smacznego.

Komentarze

Popularne posty

Polub mnie na Facebooku

Łączna liczba wyświetleń